piatok 20. apríla 2012

Ako bolo na Slavcone

Slavcon po tretí raz - a na zhruba jeden rok naposledy. Chcem sa s vami podeliť, ako na tom festivale teda bolo. 

Pred prezentáciou Jupitera vystupoval celkom zaujímavý mladý folkový spevák Laeg Mortemir vai Eledar, ktorý nastúpil po slávnostnom otvorení. Jeho pesničky boli predovšetkým zábavné, texty sa viac či menej týkali fantasy. V hlave mi zostali spomienky na pochod s textom o LARP-och (Live Action Role Playing - zjednodušene povedané kostýmové bitky a šermovačky v prírode) či prerábka Nohavicovej skladby na tolkienovskú tému. Potom sme už  spolu s redaktorom slovenských poviedok Bohumilom “Hromovladom” prezentovali prvé číslo Jupitera. Zhruba polovica návštevníkov ho ešte stiahnutého nemala, tak snáď sme ich presvedčili. Ako novinku sme prezradili čítačkové verzie, ktoré si už čoskoro budete môcť stiahnuť. Po prezentácii som z conu odišiel, a teda oželel prednášky na tému “Oscar Wilde a zelená víla” či Červenákovo porovnanie drsnosti Slovanov a Vikingov.



V sobotu sa mi podarilo príjemnú atmosféru conu nasávať až od pol dvanástej (trošku ma mrzí, že som tak prišiel o priblíženie života vlkov, symbolu Slavconu, či o prezentáciu samovydanej knihy “Letopisy Vukogvazdskej družiny”). O jednej prišla dražba, ktorá sa po pomalom začiatku dobre rozbehla a tak Kulhánkova dvojdielna sága “Cesta krve” priniesla dostatočné vzrušenie aj pre nedražiacich. Peknú sumu som získal aj za antológiu slovenského hororu “Farby strachu”. Druhé prekvapenie, kompletný ilustrávaný Pán prsteňov v slovenčine, už taký úspech nemal, zasmiali sme sa skôr na tom, či ho niekto vydraží ako podložku pod stôl. Vydražil, za päť eur. 


Následne Dušan Fabian krstil svoju novú zbierku "Odbila 13. hodina" a Františka Vrbenská s nami navštívla skutočnú Stredozem - severozápadnú Európu okolo roku nula, krajinu Anglosasov, Keltov a Šandinávcov. Nasledoval vrchol programu - beseda Spisovateľ na Slovensku. Rozprávanie Juraja Červenáka, Dušana Fabiana a Lucie Droppovej o živote fantasy spisovateľov u nás, doplnené o názory vydavateľa od Ivana Harmana z Artis Omnis a moje za redaktorov, malo len jedinú chybu - za vyhradenú hodinu sme sa len stačili rozrozprávať. Pred vyhlasovaním výsledkov sa ešte dala stihnúť tradične kvalitná prednáška Ondreja Herca o vznešenosti fantastiky.

Po vyhlásení výsledkov výtvarnej, tolkienistickej, lukostreleckej, literárnej (jej víťaznú poviedku uverejní v ďalšom čísle Jupiter) a mnohých iných súťaží vystupoval súbor ľudovej hudby Vŕbovské vŕby - a ako každý rok, aj teraz roztancoval veľkú časť návštevníkov. Po ňom vraj hviezda Ohňová show - ja som sedel na off-topicu s Marcelom “Marselom” Markom a sledoval zábavné videá, týkajúce sa väčšinou britských seriálov. Noc pre mňa ešte bola mladá, takže sme sa vydali do blízkeho Rock café, kde ma viaceré rockové hity celkom príjemne rozhýbali.

V nedeľu sa do Iuventy kvôli behu Devín - Bratislava nešlo práve jednoducho a tak som zmeskal prednášku Rasťa Švarby o webseriáloch, na ktorú som bol dosť zvedavý, aj predstavenie fantasy filmov posledného desaťročia. Vďaka metlobalovému finále bola trošku prázdnejšia aj beseda s organizátormi o tom, ako Slavcon nakoniec dopadol. Podľa všetkého však nakoniec skončili prvý krát na nule, k čomu im srdečne blahoželám. A prajem veľa podobných príjemných a zaujímavých conov. 

Ak ste zvedaví na ďalšie fotky, množstvo ich nájdete na facebookovej stránke Slavconu ci na jeho Google+.

3 komentáre:

  1. Fajn článok, ale časopis o fantasy by nemusel LARP generalizovať len na " kostýmové bitky a šermovačky v prírode"

    OdpovedaťOdstrániť
  2. napisal som, ze je to "zjednodušene povedané"

    OdpovedaťOdstrániť
  3. A negenarizoval to casopis, ale ja

    OdpovedaťOdstrániť